1. EĞİTİMİN HEDEFİ

1.Yöneticilerin görev kapsamı ve performans kriterlerinde çok önemli bir yeri olan "problem çözme ve stratejik karar verme" becerilerini geliştirmek

2.Yöneticilerin "etkili ve hızlı problem çözücü" olabilmeleri ve köklü ve kalıcı çözüm bulmaları, risk ve önceliklendirme yaklaşımını geliştirmeleri için gerekli teknikleri paylaşmak

3.Yöneticilerin verdikleri kararların kurumsal stratejik hedeflerle ve süreç hedeflerini destekleyen, uyumlu, akılcı, bilgi ve analize dayalı olması yönünde gerekli yaklaşım ve teknikleri paylaşmak

 

2. SAĞLANACAK FAYDALAR

1.Yöneticilerin bilgi alarak problemi tanımlamak, analiz etmek, düşünce ve öneri paylaşmak, çözüm seçeneklerini belirlemek ve kurumsal hedeflere yönelik stratejik karar vermek için gerekli teknikleri ve ilkeleri kapsamlı olarak öğrenmesi

2.Kuruluşta yöneticilerin kurumsal seviyede veya görev üstlendiği süreç kapsamındaki problemlerin etkili ve akılcı çözümünde aktif rol üstlenmesi

3.Kuruluşta kurumsal ve stratejik hedeflerin ulaşılmasına engel olabilecek problemlerin yöneticiler tarafından aciliyet ve önem durumuna göre önceliklendirme yapılabilmesi

4.Yöneticilerin problem çözümü konusunda kendilerine bağlı astlar ve karma ekiplerle işbirliği ve dayanışma ortamı oluşturarak liderlik etmesi

5.Kuruluş bünyesinde problemleri etkili, kalıcı ve hızla çözen "yönetici kriterleri"nin tanımlanabilmesi

 

3. EĞİTİM İÇERİĞİ 
I.Temel Kavramlar

1.Temel kavramlar, problem, risk, veri analizi, önleyici yaklaşım, risk temelli yaklaşım.vb.

2.Etkili Liderlik ve Yöneticilik - Problem Çözme odaklı temel yetkinlikler

 

II.Problem Çözme Becerileri ve Teknikleri

1.Problem çözme yaklaşımı 

2.Problem çözme için temel yetkinlikler; analiz, sentez ve bilişsel özellikler

3.Problem çözümünde sekiz temel stratejik uygulama 

4.Sıra dışı, özgün ve yaratıcı çözüm yaklaşımı

 

III.Problem Çözme Adımları

1.Problemin tanınlanması ve ilişkili teknikler

2.Seçeneklerin belirlenmesi ve ilişkili teknikler

3.Değerlendirme, karar verme ve ilişkili teknikler

4.Uygulama, kontrol, izleme ve ilişkili teknikler

 

IV.Vaka Analizleri ve Uygulamalar

1.Vaka çözümleme; Bireysel çalışmalar ve ekip çalışmaları

2.Sonuç analizi ve değerlendirme

 

4. EĞİTİM YÖNTEMİ VE EĞİTİM SÜRESİ 

I.Bilgi Paylaşım Paketi - BİP

1.Hazırlık ve tasarım  (2 hafta) 

Öncelikle eğitim öncesinde, kuruluşa özgü organizasyon yapısı, yönetimi yapısı, yöneticilerin görev tanımı, strateji ve hedef yönetimi, toplantı yönetimi, performans değerlendirme, raporlama yöntemleri, insan kaynakları uygulamaları konularında bilgi alınarak analiz edilir. Bu sayede eğitimde mevcut yapıyı geliştirme ihtiyaçları belirlenerek eğitim içeriği ve sunumu yeniden yapılandırılır.  

 

2.Eğitim  (2 gün - yüz yüze)

Temel ve ileri seviye bilgiler ve teknikler paylaşıldıktan sonra özel ve özgün tasarımla oluşturulan, bireysel ve ekip çalışmalarıyla yürütülen vaka çalışmaları ve çözümlemeleriyle örnek uygulamalar gerçekleştirilir.

 

5. KATILIMCILAR

Kuruluş içinde her fonksiyon ve seviyedeki yöneticiler

Eğitim verimi ve etkililiği için her grupta fazla 12 katılımcı öngörülmüştür.

 

6. VIDEO TANITIM LİNKİ

Daha sonra eklenecektir.