1. EĞİTİMİN HEDEFİ

1.Katılımcıların kurumsal bir problem çözme yöntemi olarak “8D Problem Çözme Metodolojisi”ni etkili ve kapsamlı olarak uygulayabilmesi için gerekli bilgi ve becerilerini geliştirmek

2.Kök neden analizi tekniklerinin kullanımı ve uygulanmasıyla ilgili bilgileri iletmek ve 8D adımlarında kullanılan kriterler, yaklaşımlar ve teknikleri paylaşmak

3.Karşılaşılan problemlere yönelik kök neden belirleme, risk ve önceliklendirme yaklaşımını güçlendirmek

4."Etkili ve hızlı problem çözücü" olabilmek için gerekli yaşam tarzı, felsefe, yaklaşım, teknikleri ve unsurları paylaşmak

 

2. SAĞLANACAK FAYDALAR

1.Kuruluş bünyesinde kronik, süreç odaklı ve kritik problemlerin veri ve bilgi kullanarak, risk ve önemine göre önceliklendirilerek çözümlenmesi

2.8D ekiplerinin problem çözümü amacıyla ekip halinde bilgi alarak problemi analiz etmek, düşünce iletmek, çözüm geliştirmek ve karar almak için işbirliği ve dayanışma içinde çalışma yaklaşımını geliştirmesi

3.Kuruluşta problem çözme teknikleri, fikir yürütme ve analiz teknikleri, kök neden analizi teknikleri, karar alma yöntemleri ve 8D Metodolojisi kullanımına dair yetkinliklerin geliştirilmesi

4.Kurumsal olarak öncelikle problemin yıkıcı ve olumsuz etkileri acil ve geçici faaliyetlerle hızla engellenmesinin sağlanması sonrası problemi yaratan kök nedenler, bilgiye ve gerçeği temel alan yöntemlerle belirlenmesi 

5.Kök nedenlerin kalıcı olarak giderilmesi sayesinde kurumsal olarak problemleri çözme hızı ve etkisinin geliştirilmesi ve "problem çözen kuruluş" olma yönünde kurumsal güven geliştirilmesi

6.Tedarikçilerden 8D Metodolojisi uygulaması talep edilmesi halinde, tedarikçi kaynaklı problemlerin tedarikçiler tarafından kalıcı, köklü, hızlı ve etkili olarak çözümlenmesi 

7.Müşteri şikayeti kaynaklı problemlere yönelik 8D Metodolojisinin uygulanması ve şikayetlerin hızlı ve etkili çözümü sayesinde müşteri memnuniyeti artışı sağlanması

 

3. EĞİTİM İÇERİĞİ 
I.Problem ve Risk Kavramları 

1.Temel kavramlar, problem, risk, veri analizi, önleyici yaklaşım, risk temelli yaklaşım.vb.

2.Yönetim sistemleri şartlarıyla ilişkiler

 

II.8D Metodolojisi

1.Problem çözme yaklaşımı ve tarihçesi

2.8D adımları ve her adımda yapılması gereken işlemler

3.8D adımlarının uygulama kriterleri

 

III.Problem Çözme Adımları 

1.Etki-risk analizi ve problem tanımlama

2.Acil ve geçici faaliyetlerin planlanması

3.Kök neden analizi (Balık kılçığı analizi, beş neden analizi, hata ağacı analizi..vb)

 

IV.Düzeltici Faaliyetler ve Uygulama 

1.Düzeltici faaliyet belirleme

2.Yatırım ve stratejik faaliyetler için fayda-maliyet analizi

3.Eğitim süresince ekip çalışmalarıyla örnek uygulamalar

 

4. EĞİTİM YÖNTEMİ VE EĞİTİM SÜRESİ 

I.Bilgi Paylaşım Paketi - BİP; 

1.Hazırlık ve tasarım  (2 hafta) 

Öncelikle eğitim öncesinde, kuruluşa özgü problem çözme yapısı, müşteri şikayetleri yönetimi sistemi, düzeltici faaliyet yönetimi yapısı, veri analizi uygulamaları, tedarikçi kaynaklı problemler hakkında bilgi alınarak analiz edilir. Bu sayede eğitimde mevcut yapıyı geliştirme ihtiyaçları belirlenerek eğitim içeriği ve sunumu yeniden yapılandırılır.  

2.Eğitim  (2 gün - yüz yüze)

Temel ve ileri seviye bilgiler ve teknikler paylaşıldıktan sonra kuruluşun mevcut problemlerinden örnekler seçilerek ekip çalışmalarıyla ve aktif katılımla örnek uygulamalar gerçekleştirilir.

 

II.Proje Uygulama Paketi - PUP 

BİP Paketi devamında, kuruluşun problem çözme akışını 8D adımlarına göre yapılandırma ve geliştirme çalışmaları yapılması ve eğitimde paylaşılan bilgilerin katılımcılar tarafından içselleştirilerek pekiştirilmesi çok önemli yararlar sağlamaktadır. Bu amaçla, BİP Paketi devamında “Proje Uygulama Paketi – PUP” uygulanabilir.

Proje süresi; problem akışı yapılandırma ihtiyaçları, proje ekibi sayısı, çalışmaların gözden geçirme toplantıları ihtiyaçlarına bağlı olarak belirlenir.

 

1.Proje Ekipleri Çalışmaları 

Katılımcılardan oluşturulan Proje Ekipleri, kuruluşun mevcut problemlerinden seçilen örnekler üzerinde 8D adımlarını ve tekniklerini kullanarak problem çözüm akışı ve kök neden analizi uygulamalarını gerçekleştirir. 

Proje Ekiplerinin yaptığı çalışma sonuçları, uygun aralıklarla düzenlenen online toplantılarda eğiticinin katılımıyla gözden geçirilir ve değerlendirilir. 

 

2.Proje Ekipleri Uygulama Paylaşımı 

Proje ekibi çalışmaları, ortak katılım sağlanan bir ortamda sunumlarla paylaşılır ve yorumlanır. Çözüm analizi yapılarak gerekli düzeltici faaliyetler belirlenir. 

 

 

5. KATILIMCILAR

1.Kuruluş içinde her fonksiyon ve seviyedeki yöneticiler

2.Yönetim sistemlerinin yönetimi ve uygulanmasında rol üstlenen süreç sahipleri ve süreç sorumluları, müşteri ilişkileri, tedarikçi ilişkileri ve yönetim sistemleri yönetici ve sorumluları, problemlerin etkili, verimli ve zamanında çözülmesi konusunda bilinç ve farkındalık seviyesinin geliştirilmesi hedefi kapsamında her seviyede çalışanlar 

Eğitim verimi ve etkililiği için her grupta fazla 16 katılımcı öngörülmüştür.

 

6. VIDEO TANITIM LİNKİ

Daha sonra eklenecektir.